Handelsbetingelser
Firmanavn: Amonné I/S
CVR: 43207172
Adr: Nørrevænget 116, 8310 Tranbjerg J, Danmark
Mail: kundeservice@amonne.dk
Tel: 50656038
Efter vi har modtaget din bestilling, vil du modtage en bekræftelse på mail, indenfor en 1 time. I tilfælde af at du ikke skulle have modtaget den, bør du kontakte os på kundeservice@amonne.dk
Hos Amonné tilbyder vi at betale med betalingskort og der tages ikke kortgebyrer.
Vi accepterer følgende korttyper:
- Dankort
- Mastercard
- Maestro
- Visa
- VPay
- Visa Electron
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK, danske kroner. Prisen som er angivet ved bestillingstidspunktet, er den gældende købspris. Alle priser er i dagspriser og der tages forbehold for trykfejl, prisfejl og udsolgte/udgående varer, samt leveringssvigt fra leverandører.
Vi lever til hele Danmark via:
- DAO
- GLS
- PostNord
Fragtpriser starter fra 29 kr. DKK
Leveringstiden afhænger af om den bestilte vare er på lager og hvilken fragtmand, der er tilknytte ordren.
Levering tager normal 1-3 hverdage, men afhænger i sidste ende af den valgte fragtmands leveringsevne.
Der tages forbehold for udsolgte varer, trykfejl og lagerstyringsfejl.
Forlænget Returret til 14. januar
For at give vores kunder ekstra ro i sindet har vi fornøjelsen af at tilbyde en forlænget returret til d. 14. januar 2024 for alle køb foretaget mellem d. 20. november 2023 og 1. januar 2024. Dette giver dig mere tid til at overveje dine indkøb og sikrer, at dine gavevalg er helt perfekte.
————
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Amonné.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@amonne.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Forlænget juleretur!
Vi har forlænget returretten hen over julen, så du har ind til d. 15 januar til at sende varen retur. Det gælder allerede for køb af varer fra d. 20 november 2022.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Varens stand, når du sender den retur
Returnerede varer skal fremstå i original stand som modtaget og være uden tegn på slid, brug og skader.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi..
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer ordrens pris, eksklusiv leveringsomkostningerne, modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Amonné I/S
Ceresbyen 67 4.1
8000 Aarhus C
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Amonné I/S
Ceresbyen 67 4.1
8000 Aarhus C
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail via kundeservice@amonne.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.06.2022
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende
Har du sprøgsmål eller brug for hjælp ifølge din bestilling, er du mere en velkommen til at kontakte os på kundeservice@amonne.dk